

Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://mops.bip.czestochowa.pl/Data publikacji strony internetowej: 2014-05-01Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-22.Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Skróty klawiaturowe
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:
- 1 przejdź do głównego menu
- 2 przejdź do treści
- 3 przejdź do wyszukiwarki
- 4 przejdź do mapy serwisu
dla przeglądarki Opera, Chrome, Safari oraz Internet Explorer: lewy ALT + klawisz skrótu
dla przeglądarki Mozilla: lewy ALT + SHIFT + klawisz skrótu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w przypadku problemów z dostępnością strony internetowej jest Michał Szlenk, numer telefonu 34 3724 256, email dostepnosc@mops.czestochowa.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ma siedzibę w budynku przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, 42-217 Częstochowa. Numer telefonu centrali: 34 3724 200, numer faksu 34 3724 250. Adres poczty elektronicznej: mops@czestochowa.um.gov.pl, adres strony internetowej: http://www.mops.czestochowa.pl, adres serwisu Biuletynu Informacji Publicznej: http://mops.bip.czestochowa.pl, adres skrytki podawczej na platformie e-PUAP: /mopsczestochowa/urzad.
Postępowanie w sprawie zapewnienia dostępności
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2Do budynku
prowadzą dwa wejścia. Wejście główne znajduje się od strony ulicy
Polskiej Organizacji Wojskowej, natomiast drugie wejście umiejscowione
jest z tyłu od strony garaży. Do wejścia od ulicy Polskiej Organizacji
Wojskowej prowadzą schody, do wejścia umiejscowionego z tyłu budynku
prowadzą schody oraz podjazd dla osób poruszających się na wózkach.
Drzwi wejściowe z tyłu budynku posiadają klamkę z szyfratorem
mechanicznym. Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim lub mające
problem z poruszaniem się, mogą skorzystać z dzwonka znajdującego się
przy tylnych drzwiach wejściowych celem przywołania pracownika. Wejścia
nie są zabezpieczone bramkami. Obiekt nie posiada windy. Wszystkie
pomieszczenia i korytarze znajdujące się na parterze są dostępne dla
osób poruszających się na wózkach. Na parterze budynku po lewej stronie
od tylnego wejścia do budynku w pokoju nr 8 znajduje się pomieszczenie, w
którym odbywa się obsługa klientów. Punkt Obsługi Klienta oznaczony
jest tabliczką informacyjną
w alfabecie Braille`a. Toalety dla klientów znajdują się na parterze budynku, po lewej stronie od wejścia
głównego. Znajduje się tam również toaleta dla osób z
niepełnosprawnościami. Toalety są oznaczone tabliczkami w alfabecie
Braille`a. Wszystkie tabliczki w alfabecie Braille`a umieszczone są na
ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki.
Przy wejściu głównym na parterze znajduje się stanowisko portierni oraz tablica informacyjna o rozkładzie
pomieszczeń. Tablice informacyjne o rozkładzie pomieszczeń znajdują się
również na półpiętrach dwóch kolejnych kondygnacji budynku. Osoby ze
szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc pracownika portierni w
zakresie odpowiedniego pokierowania do wskazanego pomieszczenia, w tym w
sposób głosowy zostaną poinformowane o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Przy
portierni znajduje się urządzenie AED (Automatyczny Defibrylator
Zewnętrzny), które służy do analizowania rytmu pracy serca osoby
poszkodowanej i podejmuje decyzję o tym czy konieczna jest defibrylacja.
Kancelaria
znajduje się na parterze budynku. Dojście korytarzem znajdującym się po
lewej stronie od wejścia głównego. Okienko kancelaryjne umiejscowione
jest po stronie prawej korytarza. Lada w oknie podawczym kancelarii
posiada odcinkowe obniżenie blatu w celu dostosowania do obsługi osób z
niepełnosprawnością. Pomieszczenie Kancelarii jest oznaczone tabliczką
informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki.
W budynku
znajdują się dwie klatki schodowe. Schody są oznaczone taśmami
ostrzegawczymi. Klatka schodowa przy wejściu głównym wyposażona jest w
poręcze po obu stronach schodów. Na klatce przy tylnym wejściu do
budynku poręcz znajduje się wyłącznie od strony schodów.
Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku w
godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej
dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka
migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar
skorzystania z tłumacza języka migowego oraz z pętli indukcyjnej można
zgłosić uprzednio telefonicznie (34 3724 200/ 34 3724 216) lub na
miejscu.
są zadaszone oraz ulokowane na poziomie gruntu. Dwa skrajne wejścia prowadzą na klatki schodowe. Wejście pośrodku prowadzi do pomieszczenia z windą, którą można dostać się
na wszystkie kondygnacje budynku. Wszystkie drzwi wejściowe są zamykane na elektrozamek. Wejście do budynku wymaga użycia domofonu. Wyjście z budynku możliwe jest po jednoczesnym przytrzymaniu przycisku do zwolnienia elektrozamka i naciśnięciu klamki. Różnice poziomów oraz powierzchnie szklane w budynku zostały oznaczone kontrastowo. Z poziomu parteru istnieje możliwość przejścia łącznikiem do sąsiedniego budynku przy ul. Jasnogórskiej 36. Wszystkie pomieszczenia w budynku dostępne są dla osób poruszających się na wózku. Klatki schodowe wyposażone są w poręcze od wewnętrznej strony schodów. Na krawędzi poręczy znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille`a. Toalety dostępne dla klientów są przystosowane dla osób
ze szczególnymi potrzebami. Na klatkach schodowych znajdują się informacje o rozkładzie pomieszczeń w budynku.
Na parkingu przed budynkiem wyznaczono cztery miejsca parkingowe dla osób
z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
W budynku w godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany
na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz z tłumacza języka migowego można zgłosić uprzednio telefonicznie (34 361 59 43) lub na miejscu.
Na wprost od
wejścia głównego na parterze budynku znajduje się portiernia. Pracownik
portierni zapewnia informacje, w tym na temat rozkładu pomieszczeń w
budynku w sposób głosowy. Na parterze budynku na prawo od wejścia
głównego znajduje się tablica informacyjna o rozkładzie pomieszczeń.
Do pomieszczeń
zajmowanych przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością prowadzi
główne wejście od frontu budynku. Wejście do budynku bezpośrednio z
parkingu przed obiektem z poziomu
chodnika. Na parterze budynku w holu głównym znajdują się cztery okrągłe
słupy konstrukcyjne. Toaleta ogólnodostępna przystosowana dla osób
niepełnosprawnych znajduje się na parterze w korytarzu po lewej stronie od wejścia głównego.
Pomieszczenia
zajmowane przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością znajdują się
na parterze budynku. Dojście korytarzem w lewo od wejścia do budynku.
Pokoje sekcji znajdują się po prawej stronie korytarza. Przed wejściem
do korytarza, który prowadzi do pomieszczeń zajmowanych przez Sekcję
Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością po prawej stronie na ścianie
znajduje się tablica informacyjna w alfabecie Braille`a.
Wszystkie pomieszczenia zajmowane przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością są oznaczone
tabliczkami informacyjnymi w alfabecie Braille`a. Zawierają one nazwę
sekcji oraz numer pokoju. Tabliczki w alfabecie Braille`a umieszczone są
na ścianie korytarza na wysokości klamek.
Pomieszczenia
Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 w Częstochowie ulokowane
zostały na III i IV piętrze budynku. Do pomieszczeń Rejonowego Zespołu
Pomocy Społecznej nr 1 prowadzi klatka schodowa zlokalizowana z tyłu
budynku. Dostęp do klatki schodowej z zewnątrz wymaga pokonania kilku
stopni w dół, jednakże obsługa klientów odbywa się na parterze budynku.
Pomieszczenie obsługi klienta ma numer 30. Dojście do niego odbywa się
korytarzem zlokalizowanym po prawej stronie od wejścia głównego. Drzwi
do pokoju znajdują się po lewej stronie korytarza. Pomieszczenie
oznaczone jest tabliczką informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w
alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej stronie
drzwi, na wysokości klamki.
Schody w
budynku są oznakowane taśmami ostrzegawczymi. Na klatce schodowej brak
poręczy pomiędzy półpiętrem z poziomu wejścia do poziomu 0. Klatka
prowadząca na wyższe kondygnacje wyposażona jest w poręcz wyłącznie po
wewnętrznej stronie schodów. Obiekt nie posiada windy.
Na IV piętrze
budynku, po lewej stronie korytarza przy pomieszczeniu Kierownika
Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 znajduje się urządzenie AED
(Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny), które służy do analizowania
rytmu pracy serca osoby poszkodowanej i podejmuje decyzję o tym czy
konieczna jest defibrylacja.
Budynek posiada
kilka wyjść ewakuacyjnych oznaczonych przez zarządcę budynku. Wyjścia z
tyłu budynku nie są przystosowane dla osób poruszających się na
wózkach.
Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się bezpośrednio przed budynkiem na parkingu płatnym.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do budynku i
wszystkich pomieszczeń Sekcji Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością oraz
pomieszczeń Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 można wejść z psem
asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku w
godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej
dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka
migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar
skorzystania z tłumacza języka migowego oraz z pętli indukcyjnej można
zgłosić uprzednio telefonicznie (w przypadku Sekcji Pomocy Osobom z
Niepełnosprawnością pod nr telefonu: 34 363 18 19 w przypadku Rejonowego
Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 pod numerem: 34 370 94 04 ) lub na
miejscu.
Budynek Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 2 w Częstochowie przy ul. ks. Stanisława Staszica 10
Do budynku
prowadzi wejście od strony parkingu na dziedzińcu, usytuowane na
poziomie chodnika, niezabezpieczone bramkami. Wejście do budynku jest
oznaczone tablicą informacyjną w alfabecie
Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie,
po prawej stronie drzwi na wysokości klamki. Budynek wyposażony jest w
windę, która znajduje się na prawo od wejścia w lewej części holu.
Schody w budynku są oznakowane taśmami ostrzegawczymi. Klatka schodowa
wyposażona jest w dwie poręcze po obu stronach schodów. Toalety
przystosowane dla osób niepełnosprawnych znajdują się na półpiętrze.
Toaleta jest oznaczona tabliczką informacyjną w alfabecie Braille`a.
Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej
stronie drzwi na wysokości klamki. Z budynku prowadzą dwa oznaczone
wyjścia ewakuacyjne, z czego jedno dostosowane jest dla osób
poruszających się na wózkach. Obok windy znajduje się tablica
informacyjna z rozkładem pomieszczeń w budynku. Na parterze budynku
znajduje się stanowisko pierwszego kontaktu. Dyżurujący tam pracownik
zapewnia informacje w sposób głosowy.
Przy windzie
znajduje się urządzenie AED (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny),
które służy do analizowania rytmu pracy serca osoby poszkodowanej i
podejmuje decyzję o tym czy konieczna jest defibrylacja.
Na pierwszym
piętrze budynku w pokoju nr 4 znajduje się pomieszczenie, w którym
odbywa się obsługa klienta. Punkt Obsługi Klienta jest oznaczony
tabliczką w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki.
Przed budynkiem znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku w
godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej
dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka
migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar
skorzystania z tłumacza języka migowego oraz z pętli indukcyjnej można
zgłosić uprzednio telefonicznie (34 344 49 44) lub na miejscu.
Budynek przy ul. Krakowskiej 34 – pomieszczenia Sekcji ds. Przeciwdziałania Bezdomności przy ul. Krakowskiej 34
Do budynku
prowadzi jedno wejście od strony podwórza, usytuowane na poziomie
chodnika, niezabezpieczone bramkami. Wejście do pomieszczeń zajmowanych
przez Sekcję Przeciwdziałania Bezdomności jest oznaczone tablicą
informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a
umieszczona jest na ścianie, po prawej stronie drzwi na wysokości
klamki. Budynek wyposażony jest w windę. Pomieszczenia Sekcji ds.
Przeciwdziałania Bezdomności oraz toaleta przystosowana dla osób
niepełnosprawnych znajdują się na parterze budynku.
Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku poza
oznaczeniem wejścia do pomieszczeń zajmowanych przez Sekcję ds.
Przeciwdziałania Bezdomności nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani
oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i
słabowidzących.
W budynku w
godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej
dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka
migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar
skorzystania z tłumacza języka migowego oraz z pętli indukcyjnej można
zgłosić uprzednio telefonicznie (34 324 38 22) lub na miejscu.
Lokal przy ul. Mikołaja Kopernika 4 – pomieszczenia Sekcji Pomocy Specjalistycznej dla Rodzin Zagrożonych Przemocą
Do lokalu
zajmowanego przez Sekcję Pomocy Specjalistycznej dla Rodzin Zagrożonych
Przemocą prowadzi jedno wejście od strony ulicy oznaczone tablicą
informacyjną w alfabecie Braille`a na drzwiach wejściowych na wysokości
klamki.
Przed drzwiami
wyjściowymi znajduje się niewielki próg. W lokalu nie ma toalety
przystosowanej dla osób z niepełnosprawnością. Dla osób poruszających
się na wózku dostępne są pomieszczenia ulokowane na niskim parterze. Na
wysoki parter, gdzie znajduje się toaleta oraz jedna z sal, prowadzą
schody oznaczone taśmami ostrzegawczymi, niewyposażone w poręcze.
Budynek posiada
trzy wyjścia ewakuacyjne oznaczone przez zarządcę budynku. Wyjście z
tyłu budynku nie jest przystosowane dla osób poruszających się na
wózkach.
Bezpośrednio przed budynkiem brak jest ogólnodostępnego parkingu.
Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku poza
oznaczeniem wejścia do lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani
oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i
słabowidzących.
W budynku w
godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej
dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka
migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar
skorzystania z tłumacza języka migowego oraz z pętli indukcyjnej można
zgłosić uprzednio telefonicznie (34 311 70 52 / 34 311 70 53) lub na
miejscu.
Lokal przy ul. Jana Kilińskiego 13 – pomieszczenia Sekcji ds. Projektów i Współpracy Międzysektorowej
Do lokalu
prowadzi jedno wejście od strony podwórza po przejściu przez bramę od
ulicy Jana Kilińskiego. Znajduje się tam pochylnia dla osób
poruszających się na wózkach oraz schody. Wejście nie jest zabezpieczone
bramkami. Pomieszczenia zajmowane przez Sekcję ds. Projektów i Współpracy Międzysektorowej znajdują się na parterze. W lokalu znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Z lokalu są dwa wyjścia ewakuacyjne, z czego jedno przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na ogólnodostępnym parkingu przy ul. Jana Kilińskiego.
Do lokalu i
wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani
oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i
słabowidzących.
W budynku w
godzinach pracy urzędu umożliwione jest skorzystanie z pętli indukcyjnej
dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka
migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar
skorzystania z tłumacza języka migowego oraz z pętli indukcyjnej można
zgłosić uprzednio telefonicznie (34 371 02 82) lub na miejscu.
metryczka
Wytworzył: Małgorzata Mruszczyk Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie (22 września 2020)
Opublikował: Marta Teper (22 września 2020, 17:02:51)
Ostatnia zmiana: Marcin Maźniewski (27 października 2022, 12:58:37)
Zmieniono: aktualizacja treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1904