

Deklaracja dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://mops.bip.czestochowa.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Dodatkowe informacje oraz opis skrótów klawiaturowych
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:- przejdź do głównego menu
- przejdź do treści
- przejdź do wyszukiwarki
- przejdź do mapy serwisu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michał Szlenk - mejlowo dostepnosc@mops.czestochowa.pllub telefonicznie 34 3724 256.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie – Małgorzata Mruszczyk,
- Adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2 42-217 Częstochowa ,
- mejl: kancelaria@mops.czestochowa.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne znajduje się od strony ulicy Polskiej Organizacji Wojskowej, natomiast drugie wejście umiejscowione jest z tyłu budynku. Do wejścia od ulicy Polskiej Organizacji Wojskowej prowadzą schody wyposażone w poręcze z obu stron. Do wejścia umiejscowionego z tyłu budynku prowadzą wyposażone w poręcz schody oraz podjazd dla osób poruszających się na wózkach. Drzwi wejściowe z tyłu budynku posiadają klamkę z szyfratorem mechanicznym. Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim lub mające problem z poruszaniem się, mogą skorzystać z dzwonka znajdującego się przy tylnych drzwiach wejściowych celem przywołania pracownika. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Obiekt nie posiada windy. Wszystkie pomieszczenia i korytarze znajdujące się na parterze są dostępne dla osób poruszających się na wózkach. Pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku w głównym przejściu oznaczono tabliczkami zawierającymi numer pokoju w alfabecie Braille’a. W pierwszym pomieszczeniu od tylnego wejścia do budynku po lewej stronie w pokoju nr 7 świadczone jest specjalistyczne poradnictwo prawne. Pomieszczenie zostało oznaczone tabliczką informacyjną w alfabecie Braille’a. Na parterze budynku po lewej stronie od tylnego wejścia do budynku w pokoju nr 8 znajduje się pomieszczenie, w którym odbywa się obsługa klientów. Punkt Obsługi Klienta oznaczony jest tabliczką informacyjną w alfabecie Braille`a. Toalety dla klientów znajdują się na parterze budynku, po lewej stronie od wejścia głównego. Znajduje się tam również toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Toalety są oznaczone tabliczkami w alfabecie Braille`a. Wszystkie tabliczki w alfabecie Braille`a umieszczone są na ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki. Przy wejściu głównym na parterze znajduje się stanowisko portierni oraz tablica zawierająca informacje na temat rozlokowania pomieszczeń. Tablice informacyjne o rozkładzie pomieszczeń znajdują się również na półpiętrach dwóch kolejnych kondygnacji budynku. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc pracownika portierni w zakresie pokierowania do odpowiedniego miejsca, w tym w sposób głosowy zostaną poinformowane o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Budynek nie jest wyposażony w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. Obiekt nie jest wyposażony w tyflomapy. Przy portierni znajduje się urządzenie AED (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny), które służy do analizowania rytmu pracy serca osoby poszkodowanej i za pomocą poleceń głosowych i wizualnych prowadzi osoby przez procedurę bezpiecznej defibrylacji podczas zatrzymania krążenia. Kancelaria znajduje się na parterze budynku. Dojście korytarzem znajdującym się po lewej stronie od wejścia głównego. Okienko kancelaryjne umiejscowione jest po prawej stronie korytarza. Lada w oknie podawczym kancelarii posiada odcinkowe obniżenie blatu w celu dostosowania do obsługi osób z niepełnosprawnością. Pomieszczenie Kancelarii jest oznaczone tabliczką informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki. W budynku znajdują się dwie klatki schodowe. Schody są oznaczone taśmami ostrzegawczymi. Klatka schodowa przy wejściu głównym wyposażona jest w poręcze po obu stronach schodów. Na klatce przy tylnym wejściu do budynku poręcz znajduje się wyłącznie od strony schodów. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (numer: 34 3724 200 lub 34 3724 216) lub na miejscu.Budynek Centrum Pomocy Dziecku Niepełnosprawnemu i Jego Rodzinie przy ul. Jasnogórskiej 34/36
W celu dotarcia do budynku należy wejść na ogrodzony teren ośrodka, do którego prowadzi brama przesuwna. Do budynku prowadzą trzy wejścia z prawej strony budynku. Wszystkie wejścia są zadaszone. Pierwsze i drugie wejście położone są na poziomie gruntu, natomiast do trzeciego wejścia prowadzą schody z poręczami. Dwa skrajne wejścia prowadzą na klatki schodowe z poręczami. Wejście pośrodku prowadzi do pomieszczenia z windą, którą można dostać się na wszystkie kondygnacje budynku. Przyciski w windzie oznaczono alfabetem Braille`a. Winda nie jest wyposażona w komunikaty głosowe. Wszystkie drzwi wejściowe są zamykane na elektrozamek. Wejście do budynku wymaga użycia domofonu. Przyciski na domofonie oznaczono alfabetem Braille`a. Wyjście z budynku możliwe jest po jednoczesnym przytrzymaniu przycisku do zwolnienia elektrozamka i naciśnięciu klamki. Z szatni na poziomie 0 prowadzi ścieżka dotykowa do pomieszczeń biurowych. Pracują tam osoby, od których można uzyskać wszelkie informacje. Różnice poziomów oraz powierzchnie szklane w budynku zostały oznaczone kontrastowo. Z poziomu parteru istnieje możliwość przejścia łącznikiem do sąsiedniego budynku przy ul. Jasnogórskiej 36. Wszystkie pomieszczenia w budynku dostępne są dla osób poruszających się na wózku. Klatki schodowe wyposażone są w poręcze od wewnętrznej strony schodów. Na krawędzi poręczy znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille`a. Toalety dostępne dla klientów są przystosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Na klatce schodowej prowadzącej do szatni oraz przy windzie (wejście numer 2) znajdują się informacje o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Budynek nie jest wyposażony w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. Obiekt jest wyposażony w tyflomapy. W budynku poza oznaczeniem przycisków w windzie i na domofonie nie ma tabliczek w alfabecie Braille`a. Pomieszczenia oznaczono piktogramami. Na parkingu przed budynkiem wyznaczono cztery miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (numer: 34 361 59 43) lub na miejscu.Lokale przy al. Niepodległości 20/22 – pomieszczenia Sekcji Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością oraz Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1
Na wprost od wejścia głównego, na parterze budynku znajduje się portiernia. Pracownik portierni zapewnia w sposób głosowy niezbędne informacje, w tym na temat rozkładu pomieszczeń w budynku. Na parterze budynku na prawo od wejścia głównego znajduje się tablica informacyjna o rozkładzie pomieszczeń. Budynek nie jest wyposażony w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. Obiekt nie jest wyposażony w tyflomapy. Do pomieszczeń zajmowanych przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością można dojść korytarzem znajdującym się po lewej stronie od głównego wejścia do budynku. Wejście do budynku bezpośrednio z parkingu przed obiektem z poziomu chodnika. Na parterze budynku w holu głównym znajdują się cztery okrągłe słupy konstrukcyjne. Toaleta ogólnodostępna przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia głównego po prawej stronie korytarza. Pomieszczenia zajmowane przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością znajdują się na parterze budynku. Sekcja Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością zajmuje pomieszczenia po lewej stronie korytarza oraz dwa pokoje o numerach 18 i 21 po prawej stronie korytarza. Przed wejściem na korytarz, który prowadzi do pomieszczeń zajmowanych przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością, po prawej stronie na ścianie znajduje się tablica informacyjna w alfabecie Braille`a. Wszystkie pomieszczenia zajmowane przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością są oznaczone tabliczkami informacyjnymi w alfabecie Braille`a. Tabliczki zawierają nazwę sekcji oraz numer pokoju. Tabliczki w alfabecie Braille`a umieszczone są na ścianie korytarza, na wysokości klamek. Pomieszczenia Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 w Częstochowie ulokowane zostały na III i IV piętrze budynku. Do pomieszczeń Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 prowadzi klatka schodowa zlokalizowana z tyłu budynku. Dostęp do klatki schodowej z zewnątrz wymaga pokonania kilku stopni w dół. Obsługa klientów odbywa się na parterze budynku w pokoju numer 20. Do Punktu Obsługi Klienta można dojść przez wejście główne znajdujące się na froncie budynku, które jest dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami. Korytarz znajduje się po lewej stronie od wejścia. Drzwi do pokoju numer 20 znajdują się po prawej stronie korytarza. Pomieszczenie oznaczone jest tabliczką informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po prawej stronie drzwi, na wysokości klamki. Schody w budynku są oznakowane taśmami ostrzegawczymi. Na klatce schodowej brak jest poręczy pomiędzy półpiętrem z poziomu wejścia do poziomu 0. Klatka prowadząca na wyższe kondygnacje wyposażona jest w poręcz wyłącznie po wewnętrznej stronie schodów. Obiekt nie posiada windy. Na IV piętrze budynku, po lewej stronie korytarza przy pomieszczeniu Kierownika Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 znajduje się urządzenie AED (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny), które służy do analizowania rytmu pracy serca osoby poszkodowanej i za pomocą poleceń głosowych i wizualnych prowadzi osoby przez procedurę bezpiecznej defibrylacji podczas zatrzymania krążenia. Budynek posiada kilka wyjść ewakuacyjnych oznaczonych przez zarządcę budynku. Wyjścia z tyłu budynku nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących. Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się bezpośrednio przed budynkiem na parkingu płatnym. Do budynku i wszystkich pomieszczeń Sekcji Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością, jak również pomieszczeń Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 można wejść z psem asystującym. W pomieszczeniach zajmowanych przez Sekcję Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością oraz przez Rejonowy Zespół Pomocy Społecznej nr 1 można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (w przypadku Sekcji Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością pod numerem: 34 363 18 19, a w przypadku Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 1 pod numerem: 34 370 94 04) lub na miejscu.Budynek Rejonowego Zespołu Pomocy Społecznej nr 2 w Częstochowie przy ul. ks. Stanisława Staszica 10
Do budynku prowadzi wejście od strony parkingu na dziedzińcu, usytuowane na poziomie chodnika, niezabezpieczone bramkami. Wejście do budynku jest oznaczone tablicą informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po prawej stronie drzwi na wysokości klamki. Budynek wyposażony jest w windę, która znajduje się na prawo od wejścia w lewej części holu. Przyciski w windzie oznaczono alfabetem Braillea. Winda nie jest wyposażona w komunikaty głosowe. Schody w budynku są oznakowane taśmami ostrzegawczymi. Klatka schodowa wyposażona jest w dwie poręcze po obu stronach schodów. Toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajdują się na półpiętrze. Toaleta jest oznaczona tabliczką informacyjną w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki. Z budynku prowadzą dwa oznaczone wyjścia ewakuacyjne, z czego jedno dostosowane jest dla osób poruszających się na wózkach. Obok windy znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń w budynku. Na parterze budynku znajduje się stanowisko pierwszego kontaktu. Dyżurujący tam pracownik zapewnia informacje w sposób głosowy. Budynek nie jest wyposażony w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. Obiekt nie jest wyposażony w tyflomapy. Przy windzie znajduje się urządzenie AED (Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny), które służy do analizowania rytmu pracy serca osoby poszkodowanej i za pomocą poleceń głosowych i wizualnych prowadzi osoby przez procedurę bezpiecznej defibrylacji podczas zatrzymania krążenia. Na pierwszym piętrze budynku w pokoju nr 4 znajduje się pomieszczenie, w którym odbywa się obsługa klienta. Punkt Obsługi Klienta jest oznaczony tabliczką w alfabecie Braille`a. Tabliczka w alfabecie Braille`a umieszczona jest na ścianie, po lewej stronie drzwi na wysokości klamki. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (numer: 34 344 49 44) lub na miejscuLokal przy ul. Mikołaja Kopernika 4 – pomieszczenia Sekcji Pomocy Specjalistycznej dla Rodzin Zagrożonych Przemocą
Do lokalu zajmowanego przez Sekcję Pomocy Specjalistycznej dla Rodzin Zagrożonych Przemocą prowadzi jedno wejście od strony ulicy. Przed drzwiami wyjściowymi znajduje się niewielki próg. W lokalu nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Dla osób poruszających się na wózku dostępne są pomieszczenia ulokowane na niskim parterze. Na wysoki parter, gdzie znajduje się toaleta oraz jedna z sal, prowadzą schody oznaczone taśmami ostrzegawczymi, niewyposażone w poręcze. W lokalu nie ma tablicy informacyjnej. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc pracowników w zakresie pokierowania do odpowiedniego miejsca, w tym w sposób głosowy zostaną poinformowane o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Lokal nie jest wyposażony w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. Obiekt nie jest wyposażony w tyflomapy. Lokal posiada trzy wyjścia ewakuacyjne oznaczone przez zarządcę budynku. Wyjście z tyłu budynku nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących. Bezpośrednio przed budynkiem brak jest ogólnodostępnego parkingu. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W lokalu można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (numer: 34 311 70 52 lub 34 311 70 53) lub na miejscuLokal przy ul. Jana Kilińskiego 13 – pomieszczenia Sekcji ds. Przeciwdziałania Bezdomności
Do lokalu prowadzi jedno wejście znajdujące się po lewej stronie od bramy wejściowej przy ulicy Jana Kilińskiego. Wejście oznaczone jest tablicą informacyjną w alfabecie Braille`a na drzwiach wejściowych na wysokości klamki. Znajduje się tam podjazd dla osób poruszających się na wózkach wyposażony w poręcze z obu stron. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Pomieszczenia zajmowane przez Sekcję ds. Przeciwdziałania Bezdomności znajdują się na parterze. W lokalu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W lokalu nie ma tablicy informacyjnej. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc pracowników w zakresie pokierowania do odpowiedniego miejsca, w tym w sposób głosowy zostaną poinformowane o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Z lokalu są dwa wyjścia ewakuacyjne, z czego jedno przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. W lokalu poza oznaczeniem wejścia nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na ogólnodostępnym parkingu przy ul. Jana Kilińskiego. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W lokalu można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (numer: 34 324 38 22) lub na miejscu.Lokal przy ul. Feliksa Nowowiejskiego 10/12 – pomieszczenia Sekcji ds. Projektów i Współpracy Miedzysektorowej
Do lokalu zajmowanego przez Sekcję ds. Projektów i Współpracy Miedzysektorowej prowadzi jedno wejście od strony ulicy. Pomieszczenia zajmowane przez Sekcję ds. Projektów i Współpracy Miedzysektorowej znajdują się na parterze. W lokalu nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W lokalu nie ma tablicy informacyjnej. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc pracowników w zakresie pokierowania do odpowiedniego miejsca, w tym w sposób głosowy zostaną poinformowane o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Lokal nie jest wyposażony w dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych. Obiekt nie jest wyposażony w tyflomapy. Z lokalu jest jedno wyjście ewakuacyjne, które nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na ogólnodostępnym parkingu przy ul. Feliksa Nowowiejskiego. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W lokalu można skorzystać z pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących oraz z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego (dostęp jest realizowany na zasadzie telekonferencji). Zamiar skorzystania z pętli indukcyjnej oraz usług tłumacza języka migowego można uprzednio zgłosić telefonicznie (numer: 34 371 02 82) lub na miejscu.Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Częstochowie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego on-line. Dostępna jest również pętla indukcyjna.
Jak skorzystać z usługi tłumacza języka migowego w ośrodku?
Tłumaczenie odbywa się w postaci wideorozmowy w czasie rzeczywistym. Tłumacz języka migowego pośredniczy w rozmowie klienta i pracownika ośrodka.
- Podczas wizyty w ośrodku zgłoś pracownikowi potrzebę skorzystania z tłumacza języka migowego (można mieć ze sobą kartkę z taką informacją).
2- Nie jest wymagane przed wizytą w ośrodku wcześniejsze zgłoszenie potrzeby skorzystania z usługi tłumacza. - Podczas wizyty w ośrodku zgłoś pracownikowi potrzebę skorzystania z pętli indukcyjnej. Nie jest wymagane przed wizytą w ośrodku wcześniejsze zgłoszenie potrzeby skorzystania z pętli. Dysponujemy urządzeniami przenośnymi, można je użytkować w dowolnej lokalizacji. Podłączenie urządzenia i właściwe przygotowanie do obsługi wymaga nieco czasu. Dlatego dla Państwa komfortu zachęcamy do zgłoszenia wcześniej chęci skorzystania z pętli, np. mailowo. Umówimy wtedy konkretny dzień i godzinę wizyty.
- Informacja o działalności - tekst odczytywalny maszynowo
- Informacja o działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
- Informacje o zakresie swojej działalności w formie nagranie treści w polskim języku migowym
metryczka
Wytworzył: Małgorzata Mruszczyk Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie (22 września 2020)
Opublikował: Marta Teper (22 września 2020, 17:02:51)
Ostatnia zmiana: Marcin Maźniewski (28 marca 2025, 14:12:57)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3761